BRÄNDIT
VIRTA UM
Virta perustettiin 2008 keskelle digimurrosta ja alusta asti toimintaamme on ohjannut halu olla kehityksen eturivissä tukemassa asiakkaitamme heidän digitaalisen markkinointiviestintänsä haasteissa. Vuonna 2013 lanseerasimme Virran yhteyteen 2013 dataohjattuun ohjelmalliseen markkinointiin keskittyvän R3al Helsingin sekä kuluttajaymmärryksessä vahvan tutkimustoimisto Kuulas Helsingin. Koko toimintamme ajan olemme olleet yksi nopeimmin kasvavia digitaalisen markkinoinnin osaajia Suomessa.
Vuonna 2017 IPG Mediabrands, yksi maailman suurimmista markkinointialan konserneista, osti Virta Groupin eli Virran, R3alin ja Kuulaan liiketoiminnan. Vuonna 2021 IPG Mediabrands lanseerasi Pohjoismaihin kaksi kansainvälistä mediatoimistoa, UM:n ja Initiativen, ja meistä tuli Virta UM palvellen kotimaisten asiakkaidemme lisäksi kansainvälisiä UM-asiakkuuksia Suomessa ja Pohjoismaissa. Kansainväliseen UM-ketjuun kuuluminen on vahvistanut meitä entisestään, sillä meillä on nyt käytössämme vahvan globaalin toimistoverkoston kehitysresurssit ja työkalut.
UM:n Futureproof-strategian mukaisesti autamme asiakkaitamme menestymään nyt ja tulevaisuudessa. Tunnistamme potentiaalisimmat kasvun lähteet ja rakennamme kasvua vauhdittavia markkinointitoimenpiteitä, joilla erottaudutaan markkinasta ja rakennetaan pidemmän aikavälin menestystä taktisempien tavoitteiden rinnalla. Ymmärrämme, että nykyisten kohdeyleisöjen lisäksi on tarpeen jatkuvasti etsiä uusia tulevaisuuden kuluttajia asiakkaidemme tuotteille ja palveluille. Sekä tutkia laajasti uusia markkinointiteknologian mahdollisuuksia alati muuttuvassa toimintakentässä.
Tyytyväiset asiakkaat ja pitkäaikaiset kehittyvät asiakassuhteet ovat meille tärkeä menestyksen mittari. Vuonna 2023 Virta UM valittiin Vuoden Toimistoksi, josta kiitos kuuluu asiakkaillemme ja sitoutuneelle tiimillemme. KUN ASIAKKAAMME MENESTYVÄT, ME MENESTYMME.
INITIATIVE
Initiative on toinen IPG Mediabrands -konserniin kuuluvista mediatoimistoista. Initiative toimii maailmanlaajuisesti 90 maassa. Pohjoismaissa se perustettiin Tukholmassa vuonna 1987 ja on aktiivinen kaikissa Pohjoismaissa.
Initiative tarjoaa kokonaisvaltaista markkinoinnin suunnittelua. Yhdistämme tiedettä ja taidetta, tunnetta ja taitoa.
Tarjoamme asiakkaillemme Suomen parhaan ja erittäin sitoutuneen tiimin markkinointiviestinnän ammattilaisia ja käytämme kaiken tietomme brändisi auttamiseksi ja haastamiseksi: miten varmistamme näkyvyyden ja saavutettavuuden kohderyhmän keskuudessa muuttuvassa toimintaympäristössä?
Uskomme median voimaan vahvistaa brändien kuluttajakokemusta, tasapainottaen eri toimenpiteiden yhdistelmiä; niitä, jotka yhdistävät ihmisiä ja niitä, jotka tekevät heistä erilaisia.
Teemme tämän Fame & Flow™:n kautta:
Kun brändi elää samassa kulttuurisessa ympäristössä kuin kuluttajat, se rakentaa Famea eli brändimielikuvaa, ja kun se kuljettaa jokaisen kuluttajan omalle asiakaspolulleen, se rakentaa Flow’ta eli asiakasvirtaa.
Initiative luo liiketoiminnan kasvua ja rakentaa Fame & Flow’ta vahvoille brändeille, kuten Arla, Silmäasema, Skoda, Nike ja Amazon Prime.
USKOMME KULTTUURIIN IHMISTEN, BRÄNDIEN JA TULOSTEN VÄLILLÄ
KINESSO
KINESSO on IPG Mediabrandsin performance-markkinointiin, kohdennettuun mainontaan sekä dataan ja teknologiaan erikoistunut yksikkö. Tekemisessämme yhdistyvät maailmanlaajuinen verkostomme, vahva paikallinen osaaminen ja IPG Mediabrands kumppanitoimistojen näkemys ja asiantuntemus. Monipuolisen osaamisemme avulla tuomme tehokkuutta, selkeyttä ja vaikuttavuutta asiakkaidemme markkinointiin ja autamme heitä saavuttamaan liiketoiminnalliset tavoitteensa. Hyödynnämme dataa patentoitujemme työkalujemme avulla sekä teemme läheistä yhteistyötä maailman edistyneimpien mainos- ja markkinointiteknologioiden kanssa.
Ohjelmallisen ostamisen, somemainonnan ja hakukonemarkkinoinnin spesialistit sekä data ja teknologia asiantuntijamme auttavat asiakkaitamme tavoittamaan ja aktivoimaan kohderyhmänsä menestyksekkäästi, sekä edistyksellisesti hyödyntämään data- ja teknologiavalmiuksiaan.
Teknologiavetoisena performance-brändinä KINESSO sijoittuu IPG Mediabrandsin ytimeen ja varmistaa erinomaisen suunnittelun, ostamisen ja älykkään datan sekä teknologian hyödyntämisen nyt ja tulevaisuudessa.
MARVELOUS
Mainostoimisto, jolla on globaalia tietoa ja paikalista luovuutta
Marvelous on palkittu luova mainostoimisto, jolla on 50 työntekijää neljässä toimistossa Kööpenhaminassa, Tukholmassa, Oslossa ja Helsingissä. Olemme osa IPG Mediabrandsin maailmanlaajuista verkostoa. Helsingissä kanssamme työskentelee ainutlaatuinen ja tiivis Mediabrands-yhteisö, joka on mukana varmistamassa asiakkaidemme markkinoinnin tuloksellisuuden.
“Stories that move” on Marvelousin filosofia, joka ohjaa kaikkea toimintaamme.
Työmme pitää koskettaa kuluttajia tunnetasolla, osua heidän elämänsä todellisiin ja merkityksellisiin haasteisiin. Ideamme ja toteutuksemme toimivat sujuvasti eri alustoilla ja kanavissa, koska suunnittelemme niitä alusta alkaen medioiden lähtökohdista.
Tutkimme markkinasi ja kohderyhmäsi, kaivamme insightin sekä luomme sen pohjalta konkreettisen markkinoinnin strategian eli menestyspolun tavoitteiden saavuttamiseksi. Suunnittelutyön kaikissa vaiheissa tukenamme ovat eri yksiköidemme huippuasiantuntijat tutkimuksen, median, analytiikan sekä mainosteknologian aloilta.
Oli idea sitten pieni tai suuri, taktinen tai brändivetoinen – sen on tavoitettava kohderyhmänsä tehokkaasti. Tässä meitä auttavat kahden saman katon alla toimivan, Suomen parhaimpiin kuuluvien mediatoimistojen strategit ja suunnittelijat. Omassa studiossamme toteutamme kuvaukset ja äänitykset nopeastikin.
Sosiaalisessa mediassa hoidamme kokonaisvaltaisesti brändisi markkinoinnin strategiasta dataohjattuun sisällöntuotantoon, julkaisuun, mainontaan ja moderointiin eri alustoissa sitä jatkuvasti optimoiden. Vaikuttajamarkkinoinnissa toimimme useiden medioiden sekä vaikuttajien kanssa monipuolisissa yhteistyökuvioissa.
KUULAS HELSINKI
Kuulas Helsinki on täyden palvelun asiakasymmärrystoimisto.
Me ratkaisemme asiakkaittemme haasteita yhdistelemällä kvantitatiivista ja kvalitatiivista tutkimusta. Ja me olemme edelläkävijä data-analytiikkaa hyödyntävässä markkinatutkimuksesssa.
Meidän mielestämme nykyaikaisen markkinatutkimuksen on oltava paljon enemmän kuin yksinkertaisia kyselyjä ja jakaumaraportteja. Ollaksemme asiakkaillemme oikeasti hyödyllinen kumppani on meidän pystyttävä antamaan kristallinkirkkaita vastauksia kysymyksiin, mitä seuraavaksi kannattaa tehdä, ja mitä tapahtuu, kun niin tehdään.
Me puhumme itsestämme ylpeinä käsityöläisinä. Tutkimusratkaisumme lähtevät aina liikkeelle asiakkaan haasteesta. Sen kuultuamme rakennamme aina parhaan mahdollisen ratkaisun yhdistelemällä kaikkea osaamistamme ja sopivimpia työkalujamme.
Laajatyökalupakkimme varmistaakin sen, ettei meidän koskaan tarvitse edetä menetelmä edellä. Siksi pystymme olemaan asiakkaillemme liiketoimintaa aidosti kehittävä kumppani, emmekä pelkkä datantuottaja.
Asiakastyytyväisyytemme on korkea. Projektipalautteidemme mukaan olemme kyenneet noin puolessa tekemistämme projekteista ylittämään asiakkaan odotukset, ja lopuissa olemme onnistuneet täyttämään ne. Vuoden Toimisto -kilpailussa meidät on valittu kolme kertaa peräkkäin vuosina 2021-2023 vuoden parhaaksi asiakasymmärrys- ja asiakaskokemustoimistoksi.
Me haluamme olla kumppani, joka poistaa päätöksenteosta arvailun, ja antaa selkeitä suuntaviivoja tulevaisuuteen. Me uskomme olevamme siinä hyviä.
Kuten tiimimme itse on asian kiteyttänyt: ”Kuulas tarkoittaa kirkasta ajattelua, joka tuo tulosta.”