Kuluttajat ovat epävarmoja ja hintakeskeisiä – onko brändisi iskukyvyssä oikeassa paikassa oikeaan aikaan?

Sep 17, 2024 | Uutiset

Asiakkaat ovat varovaisia, harkinta-ajat pitkiä ja hankinnat tehdään oma ja perheen lompakko edellä. Myös vastuullisuus on menettänyt merkitystään. Brändeille tämä on haastava tilanne, jossa on oleellista tietää, mikä on oma asema markkinalla ja miten päästä mukaan kuluttajan yhä suoraviivaisempaan ostopolkuun.

Työkaluna tähän pohjoismaiden kattavimman vähittäiskauppatutkimuksen Retail Buying Studyn uudet kategoriaraporit ovat nyt saatavilla, ja ne ovat täynnä jokaisen markkinointipäättäjän must-have-dataa. Osin tulokset vahvistavat suuria kehityskulkuja, osin yllättävät. Tiedätkö esimerkiksi, onko fyysisen myymälän rooli vahvistunut kategoriassasi tai mikä on verkon rooli ostopolulla?

Varmista iskukykysi tilaamalla oma kategoriaraportti

Kategoriaraportit ovat saatavilla 12 tuotekategoriassa ml. kauneus ja terveys, rautakaupat, päivittäistavarat, kuluttajaelektroniikka, kodinkoneet, sisustus- ja keittiötarvikkeet, lelut, huonekalut, optikkoliikkeet, urheilu ja ulkoilu, vaatteet ja jalkineet sekä autot.

Kategoriaraportti tarjoaa vastaukset seuraaviin kysymyksiin:

  • Mistä kuluttajien ostopolku alkaa, mihin se päättyy? 
  • Mikä on eri medioiden rooli ostopolulla? 
  • Miten kategorian ostopolut jakautuvat? 
  • Miten kuluttajien ostokokemusta voi parantaa fyysisessä myymälässä? 
  • Miten kuluttajien ostokokemusta voi parantaa verkkokaupassa? 
  • Mitkä ovat vahvimpia jälleenmyyjäbrändejä brändimittareiden ja maineen näkökulmasta?
  • Mitkä ovat vahvimpia tuotebrändejä brändimittareiden ja maineen näkökulmasta?

Toimi nyt, saat raportin etuhintaan

Kategoriaraportin hinta on 2 500 euroa (+ alv), mutta tarjoamme sitä syysetuna hintaan 1.900 eur (+ alv), jos tilaus tehdään syys-lokakuun aikana. Hinta sisältää raportin ja sen läpikäynnin yhteisessä palaverissa joko livenä tai Teamsissä.

Kiinnostuitko? Ole yhteydessä Teemuun tai Emiliaan

Ole yhteydessä Kuulaan Teemuun (teemu.putto@kuulas.fi) tai Emiliaan (emilia.lillberg@kuulas.fi), ja katsotaan, miten sinä voit parhaiten hyödyntää tätä ainutlaatuista dataa oman bisneksesi markkina- ja kuluttajalähtöisyyden hyppäyttämisessä seuraavalle tasolle!

Ps. Retail Buying Study vuosimallia 2024 julkaistiin yhteistyössä Alma Median kanssa Alma Talk -tilaisuudessa 22.5.2024. Voit tutustua julkaisutilaisuuden esitykseen ja sen pääkohtiin täällä.