Retail Buying Study on täällä taas!

Retail Buying Study on täällä taas!

IPG Mediabrandsin Retail Buying Study -tutkimus on Pohjoismaiden suurin vähittäiskaupan tutkimus, jota on Suomessa tehty vuodesta 2015 lähtien. Tutkimus seuraa kuluttajien ostokäyttäytymistä ja siinä tapahtuvia muutoksia verrattuna aiempiin vuosiin ja myös verrattuna...

read more
Suomalaisten reaktiot viinin myynnin vapautumiseen

Suomalaisten reaktiot viinin myynnin vapautumiseen

IPG Mediabrands -konserniin kuuluvat tutkimustoimisto Kuulas Helsinki ja mediatoimisto Virta UM toteuttivat keväällä 2024 tutkimuksen, jossa tarkasteltiin suomalaisen viininkäytön nykytilaa. Mutta tutkimuksen erityinen painopiste oli siinä, mitä markkinalla tapahtuu,...

read more
Maaliskuun mediamainonta ennätyksellisen alhaalla

Maaliskuun mediamainonta ennätyksellisen alhaalla

Kantarin TNS Ad Intelligencen mediamainonnan muutosmittarin mukaan maaliskuussa mediamainonnan määrä laski -13,7 % edellisvuoteen verrattuna. Näin alas maaliskuun mediamainonta ei mennyt edes koronavuosina. Maaliskuussa ainoastaan elokuvamainonta kasvoi, kaikissa...

read more
AI voimistaa kvalitatiivista markkinatutkimusta

AI voimistaa kvalitatiivista markkinatutkimusta

Verkostoissamme keskustelu tekoälyn potentiaalista datalähtöisen markkinoinnin johtamisessa käy kuumana. Keskustelussa on intoa ja uteliaisuutta mutta myös varovaisuutta. Vastuullisuuskysymykset sekä tekoälyn avulla syntyvien tuotosten kelpoisuus puhuttavat....

read more
Somemainonnan trendit vuonna 2024

Somemainonnan trendit vuonna 2024

Kanavia ja tapoja mainostaa digitaalisesti on huikea määrä, ja harvoin yksi kanava riittää tavoittamaan kaikki palveluistasi kiinnostuneet asiakkaat. Vuonna 2024 markkinoinnin onkin oltava monikanavaista ja kanavavalinnat kannattaa tehdä kohderyhmä ja tavoite...

read more
Toimitusjohtajan kuulumiset

Toimitusjohtajan kuulumiset

Näin tilinpäätösaikaan on hyvä pysähtyä hetkeksi. Vaikka kohtasimme haasteita taantuman keskellä, Mediabrandsin vahva kasvu jatkui myös viime vuonna. Myyntikatteemme kasvoi noin 15 prosenttia, kymmeneen miljoonaan euroon. Tämä saavutus osoittaa, että vaikka ulkoiset...

read more