Miten kirjoittaa lyhyt blogipostaus yhdestä ohjelmallisen mainonnan mullistavimmista muutoksista? Helppoa se ei ole, mutta "here we go". Uskon, että kaikki ovat jo tietoisia, että Googlen Chromen oli tarkoituksena viimeisenä selaimena poistaa kolmannen osapuolen...
Retail Buying Study on täällä taas!
IPG Mediabrandsin Retail Buying Study -tutkimus on Pohjoismaiden suurin vähittäiskaupan tutkimus, jota on Suomessa tehty vuodesta 2015 lähtien. Tutkimus seuraa kuluttajien ostokäyttäytymistä ja siinä tapahtuvia muutoksia verrattuna aiempiin vuosiin ja myös verrattuna...
Suomalaisten reaktiot viinin myynnin vapautumiseen
IPG Mediabrands -konserniin kuuluvat tutkimustoimisto Kuulas Helsinki ja mediatoimisto Virta UM toteuttivat keväällä 2024 tutkimuksen, jossa tarkasteltiin suomalaisen viininkäytön nykytilaa. Mutta tutkimuksen erityinen painopiste oli siinä, mitä markkinalla tapahtuu,...
Maaliskuun mediamainonta ennätyksellisen alhaalla
Kantarin TNS Ad Intelligencen mediamainonnan muutosmittarin mukaan maaliskuussa mediamainonnan määrä laski -13,7 % edellisvuoteen verrattuna. Näin alas maaliskuun mediamainonta ei mennyt edes koronavuosina. Maaliskuussa ainoastaan elokuvamainonta kasvoi, kaikissa...
Digimarkkinasäädöksen määräaika umpeutui: Nimettyjen portinvartijoiden on nyt noudatettava kaikkia säädöksen mukaisia velvoitteitaan
Euroopan Unionin digimarkkinasäädöksen (Digital Markets Act, DMA) noudattamisen kuuden kuukauden määräaika umpeutui 6.3.2024 ja nimettyjen portinvartijoiden on nyt noudatettava kaikkia säädöksen mukaisia velvoitteitaan. Digimarkkinasäädöksen tarkoituksena on...
AI voimistaa kvalitatiivista markkinatutkimusta
Verkostoissamme keskustelu tekoälyn potentiaalista datalähtöisen markkinoinnin johtamisessa käy kuumana. Keskustelussa on intoa ja uteliaisuutta mutta myös varovaisuutta. Vastuullisuuskysymykset sekä tekoälyn avulla syntyvien tuotosten kelpoisuus puhuttavat....
Retail buying study 2024 – Save the date 22.5. 8.30–10.30
Pohjoismaiden suurin ja merkittävin vähittäiskaupan tutkimus on taas täällä. Merkitse jo nyt tapahtuma kalenteriisi, sillä 22.5. kello 8.30–10.30 paljastetaan uunituoreet tulokset. Kuulet viimeisimmät tiedot esimerkiksi seuraavista aiheista: Millaisia suomalaiset...
Somemainonnan trendit vuonna 2024
Kanavia ja tapoja mainostaa digitaalisesti on huikea määrä, ja harvoin yksi kanava riittää tavoittamaan kaikki palveluistasi kiinnostuneet asiakkaat. Vuonna 2024 markkinoinnin onkin oltava monikanavaista ja kanavavalinnat kannattaa tehdä kohderyhmä ja tavoite...
Virta UM on Vuoden Mediatoimisto
Virta UM:n tiimi kävi pokkaamassa Vuoden Mediatoimisto -palkinnon ke 13.3. Kaiku Gaalassa. Lämpimät kiitokset menestyksestä asiakkaillemme sekä loistotiimille!
Toimitusjohtajan kuulumiset
Näin tilinpäätösaikaan on hyvä pysähtyä hetkeksi. Vaikka kohtasimme haasteita taantuman keskellä, Mediabrandsin vahva kasvu jatkui myös viime vuonna. Myyntikatteemme kasvoi noin 15 prosenttia, kymmeneen miljoonaan euroon. Tämä saavutus osoittaa, että vaikka ulkoiset...